25 Mart 2013 Pazartesi

DAVRANIŞSAL PAZARLAMA



Hepimizin hayali, hedef kitlemize, doğru zamanda, doğru içerikle ulaşarak, geri dönüş oranlarımızı ve satışlarımızı arttırmaktır. Fakat hedef kitlemizdeki milyonlarca kişinin, birbirinden farklı zevklere, alışkanlıklara ve ihtiyaçlara sahip olduğunu düşünürsek, günümüz piyasa koşullarını ve her geçen gün artan rekabeti ortamını da göz önüne aldığımızda, yaptığımız kitlesel iletişim bugün için yeterli olmuyor.
Tüketiciler de artık markaların oluşumunda aktif rol oynuyorlar. Kendi mesajlarını üretmeye ve paylaşmaya başladılar. 
Hedef kitlemizi anlamak için önce onları dinlemek zorundayız. Kısaca, kitlesel iletişim gibi tek taraflı iletişim dönemi de Internet ve sosyal ağlar ile sona erdi.
Şimdi ise “Dijital Medya Pazarlama” ile müşteri ile birebir iletişime geçmeye başladık. Aynı zamanda, müşterilerimizin, hem geçmişi gözlemleyebiliyor hem de şuanı yakalayabiliyoruz.
Yakın zaman verileri bize, müşteri ürün veya servislerimizi incelerken, anında harekete geçme olanağı sağlarken, geçmiş veriler ise özel davranışların içgörüsünü ve müşteriye özelleştirilmiş mesajlara izin veriyor.
Peki biz dijital platformun, markalarımıza sağladığı imkanları bilincinde miyiz? Veya doğru yönetebiliyor muyuz?
Yoksa müşteri segmentasyonu yapmadan, takipçilerimizi içerik bombardımanına mı tutuyoruz? 



Doğru mesajın iletilebilmesi için, mesajında doğru içeriğe sahip olması gerekir. 
Örneğin, en son online satış yaptığınız sitenizden, Hello Kitty Iphone kapağı almış müşterinize, Playstation 3 kampanyasından haberdar etmeniz, önce mesajlarınızın okunmadan silinmesine, daha sonra ise müşterinizi de kaybetmenize neden olur.
 Potansiyel ve sadık müşterilerimizle birebir iletişimde olabildiğimiz, onlara kendilerini özel hissettirdiğimiz sürece sadık müşterilerimiz olacaklardır. Aksi takdirde, neden ebültenlerimizin üyeliğinden çıkmak istediğini, Facebook sayfamızı neden unlike ettiğini, Twitter'dan neden takibini bıraktığını düşünmek zorunda kalabiliriz.

 Amacımız “ Müşteriyi Her Daim Elde Tutmak. “

Hedef kitlenizdeki her bireyin, geçmiş ve şimdiki hareketlerini baz alarak, kampanya oluşturmaya ve yürütmeye “Davranışsal Pazarlama” diyoruz. Bunu otomatikleştirmeye ise pazarlama otomasyonu diyoruz. Sonuç,  kampanya içeriğini kişiye göre özelleştirerek “ Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru mesaj “ ile ulaşmış oluyoruz.

Kayak tatili için acentanızdan rezervasyon yapan müşterinize, yola çıkma tarihine yakın, başka tatil kampanyaların mı göndermeye devam mı etmek istersiniz yoksa çıkacağı tatili ile yolculuk sigortası gibi ilgili içeriklerle sapraz satış yapma fırsatımı yakalamak isterseniz? Ya da kayak merkezinin yakınlarında katılabileceği parti davetiyesi sunarak, müşteri sadakati kazanmak istemez misiniz?

Müşterilerimizi dinlemek ve onlar hakkında bilgi edinmiş olmak, müşterimizle nasıl, nerede iletişime geçeceğimizi ve ne söyleyeceğimizi tamamiyle değiştirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder