30 Nisan 2013 Salı

Email Göndermek İçin En Doğru Zaman Nedir?



E-mail pazarlamada en sık sorulan soru “ Gönderim yapmak için en doğru zaman hangisidir? " Bu sorunun cevabı hala bir muammadır.

Hangi gün ve saatte e-mail gönderimlerimizi yaptığımızda açılma oranlarımız yüksek olur? 

Beraber gün gün inceleyelim. Kararı siz verin.

Cumartesi : Bugün alışveriş ve eğlence zamanı. Kimin e-mail okumak için zamanı var ki?

Pazar : Koca bir haftanın yorgunluğunun atıldığı gün bugün. Uzun kahvaltı keyifleri, belki sinemaya gidilir belki de sakin bir yürüyüşü tercih edilir, hem uzun zamandır okunmayı bekleyen kitaplar için bile gün yeterince uzun değilken, sizin e-mailiniz için çok doğru bir zaman olmayabilir. 

Pazartesi : Aslaaa… Gönderim yapılacak en kötü günü seçmiş oluruz. Haftanın ilk günü yapılacak çok iş var, herkeste pazartesi sendromu… Zaten posta kutusu işlerle o kadar dolu ki size bugün sıra gelmeyecek. Göndermeden bir daha düşünün en iyisi. 

Salı : Herkes senin gibi bugünü bekledi ve sabah saatlerinden itibaren, müşterinin posta kutusunu mesajla doldurdular bile.  Bu kadar kalabalığın içinde göze çarpmak, akılda kalmak zor olacak. Unutun gitsin.

Çarşamba : Tam hafta ortası. Herkes bugünü atlatıp hafta sonuna bir adım daha yaklaşmayı bekliyor senin e-mailini değil. 

Perşembe : Bugün için de çok kesin konuşamıyoruz. Haftasonu yaklaşıyor, insanlar bir yandan işlerini tamamlamaya çalışırken bir yandan haftasonu planlarını yapmaya odaklanmış. Mesajın ” Haftasonu Yapılacaklar” listesi içermiyorsa, doğru gün bugün de olmayabilir. 

Cuma : Haftanın son günü. İşlerin toparlanması gerekiyor ve saatler ilerledikçe insanlar haftasonu havasına girmeye başladı bile. Bu kargaşada mesajının kaybolmasını istemezsin.

Sabah saatleri 9:00 - 10:00 arası : İnsanlar ofise yeni gelmiş, kahvelerini içip, haberlere göz atıp hemen işe konsantrasyon olmalılar. Senin için zamanları olduğunu düşünme bile. 

Öğlen Arası : Gönderdiğin mesaj gerçek yemek içermiyorsa, kimsenin gözünün yemekten başka bir şey gördüğünü sanmıyoruz. 

Akşamüstü Saatleri : Ama kime? Okuldan çocuklarını alması gereken ebeveynlere mi yoksa sunumunu yetiştirmeye çalışan beyaz yakalılara mı?

Kitlesel iletişim yapmak zor iştir. Herkesin aynı anda aynı kanalı izlemesi, aynı yoldan geçmesi , aynı dergi-gazeteyi okuması mümkün olmadığı gibi, aynı saatlerde de e-maillerini kontrol etmesini düşünemeyiz.
Aynı saatte bir anne çocuklarını okula bırakırken, diğeri derste, başka bir tanesi de o saatlerde iş yerinde olabilir. Peki nasıl yapacağız?
Datamızı beş parçaya bölerek, her birisini başka saat ve günlerde yollayıp, sonuçlarına mı bakacağız? Tabi ki hayır.
Daha kolay bir çözüm öneriyoruz. Her alıcının sizin e-mailinizi açış saatine göre göndereceğiz. Ama bunu siz düşünmeyeceksiniz. Nasıl mı?
Sistem bireyin gönderdiğiniz e-mailinizi açış saatini, ilk gönderimden itibaren istatistiğini tutarak sonraki gönderimlerini otomatik olarak kişinin e-mailinizi açma saatine yakın gönderecek .
Örneğin, Merve ilk gönderimde e-mailinizi saat 14:35’te açtı. İkinci e-mailinizi 14:55’te açtı. Üçüncü mesajı gönderirken sistem otamatik olarak iki gönderinin ortalamasını alacak ve Merve’nin tahmini e-mailinizi açış saatine ve gününe en uygun zamanda otomatik gönderecek.
Onuncu gönderiminizden sonra zamanlama çok daha isabetli olmaya başlayarak, açılma ve tıklanma oranları yüksek oranlarda artmaya başlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder