E-mail
pazarlamada en sık sorulan soru “ Gönderim yapmak için en doğru zaman hangisidir?
" Bu sorunun cevabı hala bir muammadır.
Hangi gün ve saatte e-mail gönderimlerimizi yaptığımızda açılma oranlarımız yüksek olur?
Beraber gün gün inceleyelim. Kararı siz verin.
Cumartesi : Bugün alışveriş ve eğlence zamanı. Kimin e-mail okumak
için zamanı var ki?
Pazar : Koca bir haftanın yorgunluğunun atıldığı gün bugün. Uzun kahvaltı
keyifleri, belki sinemaya gidilir belki de sakin bir yürüyüşü tercih edilir, hem
uzun zamandır okunmayı bekleyen kitaplar için bile gün yeterince uzun değilken,
sizin e-mailiniz için çok doğru bir zaman olmayabilir.
Pazartesi : Aslaaa… Gönderim yapılacak en kötü günü seçmiş
oluruz. Haftanın ilk günü yapılacak çok iş var, herkeste pazartesi sendromu…
Zaten posta kutusu işlerle o kadar dolu ki size bugün sıra gelmeyecek. Göndermeden bir daha düşünün en iyisi.
Salı : Herkes senin gibi bugünü bekledi ve sabah saatlerinden itibaren, müşterinin
posta kutusunu mesajla doldurdular bile. Bu kadar kalabalığın içinde göze çarpmak, akılda kalmak zor olacak. Unutun gitsin.
Çarşamba : Tam hafta ortası. Herkes bugünü atlatıp hafta
sonuna bir adım daha yaklaşmayı bekliyor senin e-mailini değil.
Perşembe : Bugün için de çok kesin konuşamıyoruz. Haftasonu
yaklaşıyor, insanlar bir yandan işlerini tamamlamaya çalışırken bir yandan haftasonu
planlarını yapmaya odaklanmış. Mesajın ” Haftasonu Yapılacaklar” listesi içermiyorsa,
doğru gün bugün de olmayabilir.
Cuma : Haftanın son günü. İşlerin toparlanması gerekiyor ve saatler ilerledikçe
insanlar haftasonu havasına girmeye başladı bile. Bu kargaşada mesajının kaybolmasını istemezsin.
Sabah saatleri 9:00 - 10:00 arası : İnsanlar ofise yeni gelmiş, kahvelerini
içip, haberlere göz atıp hemen işe konsantrasyon olmalılar. Senin için zamanları
olduğunu düşünme bile.
Öğlen Arası : Gönderdiğin mesaj gerçek yemek içermiyorsa,
kimsenin gözünün yemekten başka bir şey gördüğünü sanmıyoruz.
Akşamüstü Saatleri : Ama kime? Okuldan çocuklarını alması gereken
ebeveynlere mi yoksa sunumunu yetiştirmeye çalışan beyaz yakalılara mı?
Kitlesel iletişim
yapmak zor iştir. Herkesin aynı anda aynı kanalı izlemesi, aynı yoldan geçmesi
, aynı dergi-gazeteyi okuması mümkün olmadığı gibi, aynı saatlerde de e-maillerini
kontrol etmesini düşünemeyiz.
Aynı saatte bir
anne çocuklarını okula bırakırken, diğeri derste, başka bir tanesi de o
saatlerde iş yerinde olabilir. Peki nasıl yapacağız?
Datamızı beş
parçaya bölerek, her birisini başka saat ve günlerde yollayıp, sonuçlarına mı
bakacağız? Tabi ki hayır.
Daha kolay bir
çözüm öneriyoruz. Her alıcının sizin e-mailinizi açış saatine göre
göndereceğiz. Ama bunu siz düşünmeyeceksiniz. Nasıl mı?
Sistem bireyin
gönderdiğiniz e-mailinizi açış saatini, ilk gönderimden itibaren istatistiğini
tutarak sonraki gönderimlerini otomatik olarak kişinin e-mailinizi açma saatine
yakın gönderecek .
Örneğin, Merve
ilk gönderimde e-mailinizi saat 14:35’te açtı. İkinci e-mailinizi 14:55’te açtı.
Üçüncü mesajı gönderirken sistem otamatik olarak iki gönderinin ortalamasını alacak ve
Merve’nin tahmini e-mailinizi açış saatine ve gününe en uygun zamanda otomatik gönderecek.
Onuncu gönderiminizden
sonra zamanlama çok daha isabetli olmaya başlayarak, açılma ve tıklanma
oranları yüksek oranlarda artmaya başlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder