Bir
arkadaşınıza veya aile üyenize mail gönderirken “gönder” butonuna bastığınızda
mailinizin bir dakika içerisinde gönderildiğini bilirsiniz. Email alıcılarının
binlerce sayıda olabileceği pazarlama dünyasında bu işlem daha uzun sürebilir.
Email gönderimi ile mailin, alıcının gelen kutusuna düşmesi arasında geçen
süreye hangi faktörler etki eder?
Email iletimlerinin gecikmesi birçok farklı sebepten kaynaklanabilir. Bu sebeplere değinmeden önce, email pazarlama mesajınızın iletim sürecine göz atalım.
Genellikle
pazarlamacı bir mail şablonu oluşturup bunu bir listeye atar. Silverpop Engage
platformumuz mailing oluşturup, supression list’i kontrol eder, ve mesajı
müşterimizin (gönderen sunucu)
IP adresine iletir. Sunucu; mesajı kabul oluncaya, geri dönünceye veya zaman
aşımı oluncaya dek iletmeye devam eder. (Alıcının sunucusu , mesajı hiçbir
şekilde kabul etmezse mesaj zaman aşımına uğrar.)
Mükemmel
olan, her ISP’nin ilk birkaç dakika içerisinde her maili kabul etmesidir.
Aslında birçok mail birkaç dakika içerisinde iletilir. Fakat, mailin
büyüklüğüne göre (pazarlama platformunuzun özel ayarlarına da bağlı olarak)
bazı maillerin iletimi saatler, hatta günler sürebilir.
İletimlerin
gecikmesinin ana nedeni ISP’lerden kaynaklanır. Bazen ISP tüm maillerinizi
birkaç dakika içerisinde alıp, mesajları çeşitli alıcılara iletir. Bazı
zamanlarda ise mesajlar gönderildikten sonra saatlerce sunucuda kalır, pazarlama platformunuz alıcı
sunucu tarafından maillerin alınmasını
bekler.
ISP'nin
mailleri tutmasına başlıca iki faktör etki eder: Doğrulama ve IP
Reputasyonu/Alıcı Davranışı
Doğrulama
Hatalı veya
eksik DNS kayıtları ISP'nin mesajları kabul etme oranını düşürür. Alıcı
sunucunun mesajları doğrulaması uzun süre alacağından, bu mailler daha yavaş
iletilir veya hiç iletilmez.
IP Reputasyonu/Alıcı Davranışı
ISP'ler,
gönderen ve alıcı davranışını baz alarak kendi ağlarına aldıkları mesaj
sayısını limitlerler. Eğer çok sayıda kötü mail adresine gönderim yaparsanız, bu davranışınız ISP'nin mail miktarını azaltmasına
neden olur. Çok eski adreslere gönderim yapmak da yine oranları etkiler. Alıcı
davranışı, alıcının mesajı aldığında yaptığı işlemdir. Eğer alıcı maili tıklarsa/açarsa veya maili
istenmeyen kutusundan gelen kutusuna taşırsa, alıcının bu davranışları iyi
olarak nitelendirilir ve ağa giriş yapan mail hacmini arttırır. Okumadan maili
silme veya kötüye kullanım (abuse) butonuna tıklama ise kötü davranış olarak
nitelendirilip, ağa gelen mail hacmini azaltır.
İletim Süresini Hızlandırma
İletim oranını
arttırmak istiyorsanız, IP reputasyonunuzu iyileştirmeniz gerekir. IP
reputasyonunuzu, aktif alıcıların olduğu veritabanınıza gönderim yaparak
arttırabilirsiniz. İnaktif adreslere gönderim yapmak, yüksek ölçüde kötüye
kullanım şikayetlerine, spam trap' e ve azalan açılma oranlarına neden olur.
Daha fazla
davranışsal odaklı mailler hazırlamak da size
yardımcı olur. Bu mailler, alıcının aksiyonlarına göre tetiklendiğinden
kişiye özel gönderiminiz kişiyle alakalı olur, böylece toplu mail gönderimlerinde yaşayacağınız
kısıtlamalar için endişelenmeniz gerekmez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder