3 Ocak 2014 Cuma

Hangi Faktörler Email İletim Sürenizi Etkiler ?

Bir arkadaşınıza veya aile üyenize mail gönderirken “gönder” butonuna bastığınızda mailinizin bir dakika içerisinde gönderildiğini bilirsiniz. Email alıcılarının binlerce sayıda olabileceği pazarlama dünyasında bu işlem daha uzun sürebilir. Email gönderimi ile mailin, alıcının gelen kutusuna düşmesi arasında geçen süreye hangi faktörler etki eder? 


Email iletimlerinin gecikmesi birçok farklı sebepten kaynaklanabilir. Bu sebeplere değinmeden önce, email pazarlama mesajınızın iletim sürecine göz atalım.

Genellikle pazarlamacı bir mail şablonu oluşturup bunu bir listeye atar. Silverpop Engage platformumuz mailing oluşturup, supression list’i kontrol eder, ve mesajı müşterimizin            (gönderen sunucu) IP adresine iletir. Sunucu; mesajı kabul oluncaya, geri dönünceye veya zaman aşımı oluncaya dek iletmeye devam eder. (Alıcının sunucusu , mesajı hiçbir şekilde kabul etmezse mesaj zaman aşımına uğrar.)
Mükemmel olan, her ISP’nin ilk birkaç dakika içerisinde her maili kabul etmesidir. Aslında birçok mail birkaç dakika içerisinde iletilir. Fakat, mailin büyüklüğüne göre (pazarlama platformunuzun özel ayarlarına da bağlı olarak) bazı maillerin iletimi saatler, hatta günler sürebilir.
İletimlerin gecikmesinin ana nedeni ISP’lerden kaynaklanır. Bazen ISP tüm maillerinizi birkaç dakika içerisinde alıp, mesajları çeşitli alıcılara iletir. Bazı zamanlarda ise mesajlar gönderildikten sonra saatlerce  sunucuda kalır, pazarlama platformunuz alıcı sunucu tarafından  maillerin alınmasını bekler.
ISP'nin mailleri tutmasına başlıca iki faktör etki eder: Doğrulama ve IP Reputasyonu/Alıcı Davranışı

Doğrulama
Hatalı veya eksik DNS kayıtları ISP'nin mesajları kabul etme oranını düşürür. Alıcı sunucunun mesajları doğrulaması uzun süre alacağından, bu mailler daha yavaş iletilir veya hiç iletilmez.


IP Reputasyonu/Alıcı Davranışı
ISP'ler, gönderen ve alıcı davranışını baz alarak kendi ağlarına aldıkları mesaj sayısını limitlerler. Eğer çok sayıda kötü mail adresine gönderim yaparsanız,  bu davranışınız ISP'nin mail miktarını azaltmasına neden olur. Çok eski adreslere gönderim yapmak da yine oranları etkiler. Alıcı davranışı, alıcının mesajı aldığında yaptığı işlemdir.  Eğer alıcı maili tıklarsa/açarsa veya maili istenmeyen kutusundan gelen kutusuna taşırsa, alıcının bu davranışları iyi olarak nitelendirilir ve ağa giriş yapan mail hacmini arttırır. Okumadan maili silme veya kötüye kullanım (abuse) butonuna tıklama ise kötü davranış olarak nitelendirilip, ağa gelen mail hacmini azaltır.

İletim Süresini Hızlandırma
İletim oranını arttırmak istiyorsanız, IP reputasyonunuzu iyileştirmeniz gerekir. IP reputasyonunuzu, aktif alıcıların olduğu veritabanınıza gönderim yaparak arttırabilirsiniz. İnaktif adreslere gönderim yapmak, yüksek ölçüde kötüye kullanım şikayetlerine, spam trap' e ve azalan açılma oranlarına neden olur.
Daha fazla davranışsal odaklı mailler hazırlamak da size  yardımcı olur. Bu mailler, alıcının aksiyonlarına göre tetiklendiğinden kişiye özel gönderiminiz kişiyle alakalı olur, böylece  toplu mail gönderimlerinde yaşayacağınız kısıtlamalar için endişelenmeniz gerekmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder